Głogowska Szopa

kolej, technika, zdjęcia

Zawór Knorr D2:

Zawór maszynisty hamulca zespolonego Knorr typu D2 umożliwia wielostopniowe hamowanie i luzowanie pociągu. Zawór umożliwia napełnianie uderzeniowe wysokim ciśnieniem przewodu głównego. Reguluje samoczynnie ciśnienie powietrza w przewodzie głownym odpowiednio do położenia rękojeści zaworu, jak również samoczynnie uzupełnia ubytek powietrza w przewodzi głównym spowodowany nieszczelnościami. Zawór maszynisty Knorr D2 składa się z następujących podzespołów:
1. Regulator ciśnienia z rękojeścią i śrubą regulacyjną.
2. Tuleja sterująca z trzema krzywkami, uruchamiana rękojeścią zaworu (krzywki uruchamiają zawór nagłego hamowania, zawór napełniania uderzeniowego i zawór podwójnej trakcji)
3. Przyrząd wykonawczy (składający się z zaworu przekaźnikowego i zaworu wysokiego ciśnienia) steruje przepływem powietrza do i z przewodu głównego.
4. Zaworu napełniania uderzeniowego
5. Zawór nagłego hamowania
6. Zawór podwójnej trakcji
7. Zawór dopełniający, używany do podwyższenia ciśnienia powietrza w przewodzi głównym w razie przeładowania hamulców pociągu. Zawór ten uruchamiany jest za pomocą dźwigni umocowanej na kadłubie zaworu maszynisty.

Pozycje zaworu maszynisty Knorr D2:
1. napełnianie uderzeniowe i odhamowanie
2. Jazda
3. Położenie środkowe, odcięcie ( w tym położeniu zawór można zamknąć na klucz)
4. Pierwszy stopień hamowania
5. Hamowanie pełne
6. Hamowanie nagłe

powrót do spisu treści

Odjazdy Głogów / Departures Glogow

ODJAZDY 1960-2016new
Archiwum RJ
Odjazdy od 16.X - 10.XII
Odjazdy od 11.XII.2016 - 09.XII.2017new

Statystyki

stat4u