Głogowska Szopa

kolej, technika, zdjęcia

Ogólna budowa zbiornika głównego i pomocniczego:

Sprężonym powietrzem ze sprężarki zostają zasilone zbiorniki główne, Ilość zbiorników głównych oraz ich pojemność jest zależna od potrzeb wydajności układu pneumatycznego hamulców. Robocze ciśnienie sprężonego powietrza w zbiornikach głównych w większości lokomotywy osiąga wartości około 0,7 - 08 MPa. W lokomotywie EP09 ciśnienie w zbiorniku głównym wynosi 1 MPA. Spadek ciśnienia w zbiorniku głównym poniżej 0,7 Mpa powoduje automatyczne załączenie sprężarki sprężarek i uzupełnienia ciśnienia sprężonego powietrza do wartości roboczej.

Zbiornik pomocniczy. Zbiornik sprężonego powietrza znajdujący się w pojeździe kolejowym z hamulcem zespolonym. W zbiorniku pomocniczym gromadzony jest zapas sprężonego powietrza wykorzystywany do hamowania. Zbiornik pomocniczy napełniany jest powietrzem z pojazdu trakcyjnego przewodem głównym przez zawór rozrządczy danego pojazdu kolejowego. W niektórych wagonach osobowych zapas powietrza w zbiorniku pomocniczym uzupełniany jest również bezpośrednio przewodem zasilającym.

Hamulce 4 Zbiorniki główne lokomotywy

powrót do spisu treści

Odjazdy Głogów / Departures Glogow

ODJAZDY 1960-2016new
Archiwum RJ
Odjazdy od 16.X - 10.XII
Odjazdy od 11.XII.2016 - 09.XII.2017new

Statystyki

stat4u